Nasza szkoła już od kilku lat realizuje projekty na platformie eTwinning.

eTwinning jest to część unijnego programu pod patronatem Komisji Europejskiej, którego celem jest współpraca szkół w Europie – zarówno uczniów, jak i nauczycieli – oraz rozwijanie kompetencji w użyciu technologii informacyjno – komunikacyjnej (TIK).
Mówiąc krótko, eTwinning to społeczność szkół europejskich które współpracują, realizują projekty i dzielą się efektami swojej pracy.


Rok szkolny 2024/2025

Z przyjemnością zawiadamiamy, iż projekt: „Global Voyages: Exploring Famous Cities” zrealizowany w poprzednim roku szkolnym, uzyskał Europejską Odznakę Jakości eTwinning! Odznaka ta jest symbolem zaangażowania w międzynarodową współpracę edukacyjną, promowanie kreatywności oraz wykorzystanie technologii cyfrowych w nauce. Przyznawana jest projektom o wyjątkowej jakości i wpływie na rozwój uczniów. 

W roku szkolnym 2023/2024 projekt ten realizowali chętni uczniowie, uczęszczający obecnie do klasy 7b. 
Gratulacje!

W tym roku szkolnym już po raz kolejny nasza szkoła realizuje projekt eTwinning z języka angielskiego „DIY – Creative English Learning”. Tym razem, biorą w nim udział chętni uczniowie z klasy 6b. Partnerami projektu są szkoły z Turcji, Północnej Macedonii oraz Polski. Niedawno, uczniowie wzięli udział w spotkaniu online, które było okazją do wzajemnego poznania się. Uczestnicy przedstawili siebie, opowiedzieli o swoich szkołach i krajach, dzieląc się ciekawostkami i kulturą. Podczas rozmowy zadawali sobie pytania, aby lepiej zrozumieć różnice i podobieństwa między sobą, co pozwoliło na wymianę doświadczeń. Uczestniczyli również w quizie na temat bezpieczeństwa w internecie. Projekt ma na celu rozwój umiejętności językowych uczniów, jak również kształtowanie ich zdolności do pracy w międzynarodowym środowisku i kreatywnego podejścia do uczenia się języka obcego.

Rok szkolny 2023/2024

Projekt eTwinning „Global Voyages- exploring famous cities”

Projekt eTwinning „Global Voyages – Exploring Famous Cities” rozpoczął się w lutym i zakończył w czerwcu 2024 roku. W ramach tego przedsięwzięcia, nasi uczniowie (z klasy VI b) oraz uczniowie ze szkół w Turcji, Bośni i Hercegowinie oraz Macedonii Północnej mieli okazję poznać i odkrywać kultury i atrakcje turystyczne charakterystyczne dla naszych krajów.
Głównym celem projektu było poszerzenie wiedzy uczniów o różnych częściach świata poprzez interaktywne lekcje i wspólne działania. Każda z uczestniczących szkół przedstawiła wybrane miasta i ich najważniejsze atrakcje. Uczniowie mieli możliwość wirtualnych spacerów po znanych miejscach, poznawali tradycyjne potrawy, tańce oraz inne elementy kultury swoich partnerów.
Koordynatorem projektu była pani Malwina Braksator.

Chętni uczniowie z klasy 6b dołączyli do projektu eTwinning „Global Voyages- exploring famous cities”. W ramach tego projektu, będą realizować szereg zadań związanych z poznaniem ciekawych miast naszych partnerów z Turcji, Bośni i Hercegowiny, Macedonii Północnej oraz Rumunii. Jednym z pierwszych zadań było zaprezentowanie naszej szkoły w krótkim filmie.
Brawa dla naszych uczniów za zaangażowanie oraz odwagę🙂
Wkrótce dalsze relacje z naszych działań.


Rok szkolny 2022/2023

Podsumowanie dotychczasowych działań w projekcie „DIY- Creative English Learning” Podczas realizacji I etapu projektu, nasi uczniowie zapoznali się z zasadami korzystania z internetu w formie prezentacji oraz „burzy mózgów”. Przygotowali również plakaty tematyczne, które zostały rozwieszone na gazetce w szkolnym korytarzu. Wspólnie z partnerami projektu utworzyliśmy listę zasad eSafety (bezpieczeństwa w internecie /projekcie eTwinning) w programie Canva. Odbyło się również głosowanie na logo projektu, w którym brali udział uczniowie oraz nauczyciele ze szkół partnerskich. Najwięcej głosów zdobyło logo naszej uczennicy Elizy z klasy IV a dla naszych partnerów przygotowaliśmy quiz o szkole: oraz puzzle z logo naszej szkoły.



Zakończyliśmy działania w ramach projektu eTwinning „DIY- Creative English Learning”.
Chętni uczniowie naszej szkoły od października 2022 realizowali zadania mające na celu:
➡ Poznanie i ćwiczenie nowego słownictwa,
➡ Ćwiczenie mówienia w j. angielskim,
➡ Utrwalenie gramatyki angielskiej,
➡ Poznanie nowych aplikacji internetowych służących do nauki j. angielskiego.
➡ Zapoznanie się z programem Tinkercad oraz użycie drukarki 3d do wydruku pomocy dydaktycznych.

W projekcie brały również udział szkoły partnerskie z Polski : SP 26 i 31 w Dąbrowie Górniczej, SP w Kaczanowie, jak również ze szkół w Chorwacji (Osijek), Włoszech (Parma i Castellamare di Stabia) oraz Turcji (Çanakkale oraz Silifke). Uczniowie dokonali ewaluacji projektu, uznając go za bardzo dobry. Wspólnie ze szkołami partnerskimi została utworzona książeczka w programie StoryJumper, ukazująca i podsumowująca działania w zakresie projektu. Zapraszamy do obejrzenia książeczki 📖

Odpowiedzialnymi za projekt w naszej szkole były Panie M. Braksator oraz M. Swoboda.

Mamy nadzieję, iż przyszły rok również przyniesie wiele owocnych projektów w ramach eTwinning ☺️



Pierwsze gry!

Uczniowie zaangażowani w projekt eTwinning własnoręcznie przygotowali pomoce dydaktyczne w formie gier i fiszek dla naszej szkoły partnerskiej w Castellamare di Stabiae! Paczka z pomocami, kartką świąteczną oraz słodkim poczęstunkiem- pierniczkami Toruńskimi – została wysłana do Włoch:) Wiemy już, że paczka dotarła, a nasza szkoła partnerska wysyła nam pozdrowienia, paczkę dla nas oraz życzenia MERRY CHRISTMAS!

Od naszych partnerów w projekcie eTwinning, uczniów szkół : SP26 w Dąbrowie Górniczej oraz szkoły STABIAE w Castellammare di Stabia – Włochy, dostaliśmy własnoręcznie wykonane pomoce dydaktyczne do nauki gramatyki oraz słownictwa w j.angielskim. Gry oraz lapbook bardzo podobały się naszym uczniom- dziękujemy za wymianę;

W roku szkolnym 2022/2023 zrealizowaliśmy dwa projekty – z j. angielskiego oraz j. niemieckiego:

DIY- Creative English Learning” – projekt mający na celu rozbudzenie kreatywności uczniów w tworzeniu pomocy dydaktycznych typu „zrób to sam”.
Do wykonania pomocy, uczniowie będą używali materiałów wtórnych – kapsli, kartonu, talerzyków, kubków papierowych itp. Wykonane w ten sposób pomoce przysłużą się do ćwiczenia j. angielskiego w zakresie: gramatyki, słownictwa i mówienia.
Uczniowie będą również ćwiczyć kompetencje technologii informacyjno – komunikacyjnej
w korzystaniu z aplikacji do nauki j. angielskiego w internecie.

Koordynatorzy projektu w SP 3: Malwina Braksator i Magdalena Swoboda

Unter einem Dach”– projekt, skierowany do uczniów klasy 8, ma na celu zwiększenie motywacji uczniów do nauki języka niemieckiego: wzbogacenie ich słownictwa dotyczącego członków rodziny – ich zajęć w wolnym czasie. W trakcie realizacji projektu rozwijana będzie umiejętność współpracy w grupach oraz kompetencje technologii informacyjno – komunikacyjnej w korzystaniu z aplikacji do nauki j.niemieckiego w internecie. Uczniowie biorący udział w projekcie będą uczyć się metodą peer learning. Rezultatem naszych wspólnych działań będzie kolekcja książeczek elektronicznych „Unter einem Dach” oraz kolekcja interaktywnych zadań do książeczek, w tym uniwersalna gra planszowa i escape room. Partnerami w projekcie są szkoły z Polski, min: z Namysłowa, Siedlec, a także z sąsiadującego
z naszym miastem – Będzina.

Rok szkolny 2021/2022

W roku szkolnym 2021/2022 w naszej szkole nauczyciele języka angielskiego realizowali następujące projekty:

Wymiana kartek świątecznych z życzeniami na Święta Wielkanocne.
„Endangered species on Earth”
– projekt, którego temat dotyczył zagrożonych gatunków zwierząt.